ترکیب عسل و سیاه دانه به قدری پرخاصیت است که نام ویژه ای برای این ترکیب در نظر گرفته شده و همگان آن را با نام دوسین می شناسند. معجون دوسین، برای درمان بسیاری از بیماری ها موثر است. بر اساس طب سنتی، برای تهیه این ترکیب، سیاه دانه را پودر کرده (آسیاب یا کوبیده) و با عسل به نسبت یک به سه مخلوط کنید. به طور مثال، یک قاشق پودر سیاه دانه را با سه قاشق عسل مخلوط نمایید. سیاه دانه پودر شده، خیلی سریع در مجاورت هوا خواصش را از دست می دهد اما اگر با عسل مخلوط شود خواص خود را از دست نمی دهد و تا مدت ها ماندگاری دارد.

معجزه ترکیب عسل و سیاه دانه بر سلامت بدن

طریقه مصرف دوسین

دوسین را ۳ بار در روز و هر بار، به اندازه یک قاشق چای خوری مصرف کنید. یک بار نیم ساعت قبل از صبحانه، یک بار بعد از ظهر و یک بار قبل از خواب، بعد از سه هفته، مصرف را یک هفته قطع کنید و دوباره سه هفته مصرف کنید تا معجزات آن را بر بدن خود مشاهده کنید.

نکته مهم در مصرف دوسین

اکثر ترکیبات فنولی و اسید های چرب روغن سیاه دانه در برابر اکسیژن هوا اکسید شده و خاصیت خود را از دست می دهند. بنابر این حتما باید سیاه دانه به صورت تازه مصرف شود، تهیه دوسین و مخلوط کردن کوبیده سیاه دانه با عسل، مانع اکسید شدن مواد موثره داروئی سیاه دانه می شود و تاثیر داروئی آن را افزایش می دهد. برای نتیجه گیری بهتر تا حد امکان دوسین را به صورت تازه تهیه کنید، با اینکه دوسین تا سه ماه در یخچال قابل نگهداری است اما توصیه ما این است که بیش از دو هفته نماند و به صورت تازه مصرف شود. در ادامه شما را با چگونگی تاثیرات مفید دوسین بر بدن آشنا می کنیم:

خواص معجون دوسین

  • درمان سرماخوردگی های پی در پی
  • درمان تب های بلغمی و سوداوی
  • ادرارآور بوده و برای مردان مبتلا به پروستات مفید است، همچنین عفونت های ادراری را درمان می کند.
  • درمان سردرد هایی که مرتبط با مزاج سرد هستند.
  • تاثیر مثبت بر کارکرد دستگاه گوارش و انگل های روده
  • بهبود نفخ معده و دل درد های ناشی از آن
  • تاثیر بر پیشگیری و درمان زخم معده
  • دفع سنگ کلیه و مثانه

در روزهای پایانی بارداری، به کنترل درد و افزایش توان و مقاومت مادران هنگام زایمان کمک می کند. با این وجود لازم است حتما با مشورت پزشک زنان و یا متخصص طب سنتی از این معجون استفاده شود.

  • افزایش شیر مادران شیرده
  • کاهش عوارض دارو های شیمی درمانی بر کلیه ها
  • بسیار انرژی زا و نشاط آور
  • درمان اضطراب و تپش های قلب و تنظیم ضربان قلب
  • درمان حساسیت و آسم بسیار مفید است.
  • افزایش دهنده طبیعی میل جنسی
  • افزایش تعداد اسپرم و درمان ناباروری حاصل از کمبود تعداد اسپرم
  • تجریک سلول های بتا که در بیماری های لوزالمعده دیابتی ها تخریب می شوند
  • یک قاشق مرباخوری از ترکیب روغن سیاه دانه و عسل خالص به نسبت مساوی مصرف کنید تا
  • کمک به ترک اعتیاد افراد
  • مقاوم کردن بدن در مقابل فعالیت های استافیلوکوک، باکتری که ایزوله شدن بدن در مقابل متی سیلین را از بین می برد.

خواص عسل و سیاه دانه

درمان بیماری های عفونی و بهبود ایدز

مصرف دوسین باعث تقویت چشمگیر سیستم ایمنی بدن و سطح آنتی بادی های بدن می شود و از این طریق به درمان بیماری های عفونی و افزایش مقاومت بدن بیمار در مقابل بیماری هایی چون ایدز کمک میکند، مصرف دوسین برای افزایش تعداد گلبول های سفید و بهبود بیماران ایدز بسیار موثر است.

کنترل دیابت نوع ۲

مصرف متعادل و مناسب سیاه دانه و عسل سبب تنظیم قندخون و کاهش آن می شود. تنها با خوردن ۲ گرم سیاه دانه در روز می توانید مقاومت به انسولین را کم کنید و عملکرد سلول های بتا را بهبود بخشید و از این طریق کمک قابل توجهی به کنترل قند خون خود کنید.

درمان کسیت های تخمدان

با توجه به اینکه یکی از دلایل ابتلای زنان به کیست های تخمدان مزاج سرد آن ها شناخته شده است، مصرف روزانه سه قاشق چایخوری دوسین به مدت یک ماه تاثیر به سزائی در درمان کیست های تخمدان دارد و علاوه بر درمان کیست ها التهابات تخمدان ها را برطرف میکند. مصرف دوسین سردی را برطرف می کند و باعث ضد عفونی اندام های داخلی می شود.

کاهش وزن

نظر به این که سیاه دانه و عسل برای لاغری مُغذی هستند، مصرفشان به عملکرد بدن شما کمک می‌کند. علاوه بر آن، از آنجایی که عسل جانشین فوق ‌العاده برای شکر است مزایای بیشماری دارد و ریسک ابتلا به امراضی که به دلیل استفاده از شکر ایجاد می‌شود از جمله چاقی را به شدت کاهش می‌دهد. بنابراین مصرف عسل طبیعی به عنوان جایگزین شکر کمک شایانی به کاهش وزن می‌کند.

آنتی اکسیدان قوی

عسل و روغن سیاه دانه با برخورداری از مواد مُغذی که در خود دارند، دو سطح از آنتی اکسیدان ‌ها را افزایش می دهند. برای مثال عسل حاوی فلاونوئیدهای گُلی است که به عنوان یک ویژگی قوی آنتی اکسیدانی شناخته می‌شود که به مهار تخریب کلاژن در بدن کمک می‌کند. این ترکیب با ویژگی آنتی اکسیدانی خود، قادر است از بدن در مقابل بیماری ‌های ناشی از رادیکال ‌های آزاد محافظت ‌کند.

بهبود سرطان سینه

نقش روغن سیاه دانه در غیر فعال‌ سازی سلول‌ های سرطانی و جلوگیری از التهاب و بازسازی سیستم ایمنی بدن بعد از شیمی درمان و تشعشعات شناخته شده است. بنابراین پیشنهاد شده است که به طور منظم روغن سیاه دانه مصرف کنید تا سلامت بدن خود را تضمین و ریسک ابتلا به سرطان را کاهش دهید. در واقع، هم عسل و هم سیاه دانه، خاصیت ضد باکتریایی، ضد التهاب و ضد سرطانی دارند.

بهبود آسم و آلرژی

شرایطی که در آن دچار مشکلات تنفسی می‌شوید از نشانه ‌های بیماری آسم است. ترکیب روغن سیاه دانه و عسل اثرات ضد آسمی دارد و درمان مناسبی برای مقابله با آسم می تواند باشد. همچنین برای رهایی از آلرژی نیز مفید است.

پیشگیری از آسیب‌ تشعشعات

یکی از خواص ترکیب سیاه دانه و عسل این است که از بافت مغز در مقابل تشعشعاتی که از استرس نیتروزآمین ایجاد شده اند، محافظت کند.

درمان پسوریازیس

خوب است بدانید که ترکیب عسل طبیعی و سیاه دانه، مجموعه کاملی از خواص ضد باکتریایی، ضد قارچی و ضد التهابی است که تاثیر آرام بخشی بر روی چنین مشکلات پوستی دارد. بنابراین ترکیب عسل طبیعی و روغن سیاه دانه برای رفع مشکل پسوریازیس که باعث خارش پوست سر می‌شود و ظاهری همچون دایره قرمز خشک و کچل گونه ایجاد می کند، بسیار موثر است.

منبع غنی از مواد مُغذی

سیاه دانه و عسل هر دو منبعی کامل از مواد مُغذی مورد نیاز بدن هستند. در حالی که روغن سیاه دانه سرشار از ویتامین B1 ،B2 ،B3، مواد معدنی، فیتواسترول، تیموکینون، میریستیک اسید، پالمیتیک اسید، اسید استئاریک است. عسل طبیعی هم حاوی ویتامین B6، آمینو اسید، منیزیم، کلسیم، مس، منگنز، پتاسیم، سدیم، زینک، آهن و فسفر است. درواقع همه این مواد، مفید بوده و سلامت بدن را تضمین می کنند.

بهبود سیستم ایمنی بدن

تمام مزایایی که پیشتر نام بردیم ثابت کرده است که روغن سیاه دانه و عسل گنج ‌هایی هستند که مزایای فوق ‌العاده‌ ای برای سلامت بدن شما دارند. سیاه دانه با برخورداری از آنتی‌اکسیدان‌ها، اسیدهای مفید و ویتامین عملکرد سیستم دفاعی بدن را بهبود می‌ بخشد، چرا که هر آنچه بدن شما برای عملکرد به آن نیاز دارد را شامل می‌ شود.

بهبود سلامت پوست

آنتی اکسیدان های موجود در عسل و سیاه دانه موجب می شوند که ترکیب این دو ماده، برای لایه برداری، افزایش رطوبت و مراقبت از پوست بسیار مفید باشد. تمام سلول‌های مرده پوست را می زداید و درمانی موثر برای آکنه است. علاوه بر این عسل و سیاه دانه به دلیل خاصیت آنتی باکتریایی که دارند، در کنار هم از آسیب های احتمالی محیط زیست به پوست شما محافظت می‌کنند. می‌توانید از ترکیب عسل، سیاه دانه و روغن نارگیل برای زیبایی و سلامت پوست خود استفاده کنید.

افزایش سلامت مو

از ترکیب عسل و سیاه دانه به طور منظم به عنوان شامپو و حالت دهنده برای افزایش رشد مو های خود استفاده کنید. در واقع این ترکیب به افزایش قدرت فولیکول مو کمک می‌کند.

منبعخواص عسل سیاه دانه